Post intervjuer

So, idag hade jag två intervjuer. Den första kändes sådar. Jag var ringrostig och det var tidigt på morgonen = kanske inte dom bästa och mest genomtänkta svaren. Men den andra kändes bra. Jag hoppas mer på den första då dom hade ett bättre erbjudande, men om den andra skulle ge något så är det ju också bra. Något är ju bättre än inget. Jag blev också uppskriven i en biblioteks-pool. Det skulle förhopningsvis kunna ge något biblioteksvikariat. Och kan jag få komma in och få lite erfarenhet och kontakter kanske det kan leda till ett riktigt jobb i förlängningen. Jag hoppas på det bästa. Men jag har bara sökt jobb i 1.5 vecka eller så och har redan fått gå på två intervjuer, så det ser ju lovade ut. Än så länge tror jag att det kommer att gå bra.

Jag blir ständigt förundrad över hur snabbt det går att åka någonstans här i Stockholm. Det känns otroligt skönt att inte behöva räkna in över 1h resväg så fort man ska någon stans.Däremot går tunnelbanan inte så ofta, och bussarna går nästan aldrig, så jag antar att man behöver lära sig tidtabeller nu och inte bara kan gå och ställa sig vid en hållplats/station och räkna med att någon form av public transport ska dyka upp. Fördelar/nackdelar..

Lämna en kommentar