Smoothies

I två veckor nu har jag gjort smoothies till frukost. Jag har testat att blanda ihop olika grejer med olika resultat. Endel har blivit lyckade och en del mindre lyckade. Först gjorde jag en smoothie som bestod av:

Kiwi

Banan

Yoghurt

Havregryn

Den blev helt ok, men det kandes som att det saknades något, sa jag tillsatte frysta bär och vipps blev den mycket godare. Testade även att mixa I lite färsk basilka en dag vilket tillförde en hel del till smaken.

Efter den I så testade jag att göra en smoothie med:

Jordnötssmör

Havregryn

Banan

Mjölk

Den blev ganska tråkig, bade till smak och till utseende. Återigen tillsatte jag frysta bär och bytte ut mjölken mot yoghurt vilket gjorde den mycket godare.

Jag är inte sarskilt förtjust I att äta frukost så att bara dricka en smoothie pa jobbet är perfekt. Speciellt om man blandar I saker som gör den mättande.

Kommentera

