Oxford Street och jobb!

Finns det nån gata jag verkligen avskyr här så är det Oxford street, finns två affärer jag verkligen avskyr på den gatan så är det H&M och Topshop/man. Det kryllar av folk på den gatan och särskilt i de affärerna. Om folk vill prata med varandra, gå in på ett café. Om folk vill kolla på kartan, gå åt sidan och gör det. Om folk vill fönstershoppa, gör det på natten när det inte är så mycket folk där. Om man inte kan röra sig snabbt, håll åt sidan eller stanna hemma. Hur som helst skulle K handla på H&M idag, vi åkte till Covent Garden för att det inte brukar vara lika mycket folk där, men, det hon skulle ha fans inte i den affären. Den närmaste vi viste vart den låg var på Oxford street. Vi åkte dit och gick in på den största av dem, där köpte K en sak men den andra saken hon skulle ha fans i en annan H&M affär längre upp på gatan. När vi kom dit hittade hon en sak till hon letade efter men den tredje saken fanns inte där utan vi fick gå tillbaka till den första affären igen.

Några timmar senare åkte jag till High Street Kensington för en intervju på en bio. Efter en ganska avslappnad intervju frågade hon om jag ville ha jobbet och kunde börja i morgon. Javisst sa jag. Det är väldigt dåligt betalt, det andra jobbet jag har ger mer, men det är väldigt osäkert, vet ju inte hur många skift jag får, dessutom tar det slut i december, det här bio jobbet är fast. Mina uppgifter kommer att vara: Sälja biljetter, ta biljetter vid salongerna, sälja snacks, läsk och öl, sälja Ben & Jerrys glass. Jag får se alla filmer gratis samt att jag får några gratisbiljetter i månaden vilka gäller på samtliga kedjans biografer, dom finns överallt i London. Hoppas jag får äta godis och glass också. Kommer att jobba skift och biografen har öppet alla dagar. Lönen är som sagt dålig men jag klarar mig på den.

Något jag skulle ta med mig till jobbet i morgon var ett par svarta byxor. Jag äger inga svarta byxor längre. Börjar ju för sig inte förän kl 14 imorgon, men jag har ingen lust att gå runt på stan innan. Det enda stället jag visste att affärerna hade öppet på efter intervjuen var Oxford street. Och jag ville komma undan billigt, jag kommer ju att vara lågavlönad, så då var det H&M som gällde…

3 responses to “Oxford Street och jobb!

  1. Tjenare
    Det var inte igår,fan va kul pratade nyss med Conny och han tipsade om denna blogg och den kommer jag att följa slaviskt ;-))

    Vet inte vart jag ska börja har en ca 1000 frågor !!!

    Jag ska börja med att läsa allt du har skrivit ( det blir en lååååååång natt) ha det nu så gött så hörs vi senare.
    Grattis till jobbet det är ialla fall ett jobb och mycke film får du ju se 🙂

    ”Farbror Niclas”

  2. Nej det var ett tag sen, 10 år eller nått? Jag försöker skriva något de flesta dagarna så det är bara att titta förbi. Har inte skrivit så jättemånga inlägg, tror inte det tar en hel natt att läsa.

  3. Haha! Det är ditt öde att springa runt på oxford street. ^_~
    Gillar inte heller oxford street, när jag var där flydde jag in i en liten jeansaffär och gömde mig från alla människor.

    Grattis till jobbet! Låter superroligt ju. Jag skulle älska ett sånt jobb. ^_^

Kommentera

